Saturday 30 June 2012

Jalan yg tiada Penghujung...

Assalamualaikum pembaca semua!! kaifahalukum? semoga berbahagia selalu.. ^^
berdiri nya aku disini adalah utk brkongsikan satu pengalaman yg menakjubkan..hahahaha...
pengalaman ini berlaku pada Hari Jumaat 29/6/12, dimana aku dan rakan sekerja yg len bekerja sperti biase iaitu mncari sekolah2 dan pejabat2 kerajaan disekitar Bongawan (nama tempat kt sabah).
Berjalan punyer berjalan,akhir nye jmpe satu lorong yg agak menarik utk dilalui,jdi kitorang pn lalu la jalan menarik tu...haha..setelah menyusuri jalan tu,jumpa lah satu skolah atas bukit..time tu plak dalm jam 3.15ptng...skola tu sesi pagi plak..xde rezeki la kami.sblom beredar sempat la aku bertnye kt pak guard tu ttg skola2 yg terdekat..pastu die ckap 'klu jalan dpan lagi ade skolah ngn pekan' jadi kami pun meneruskan perjalanan kehadapan..jalan dihadapan semakin teruk (nseb bek x ujan,klu ujan xdpt grak la kete)..tpi bos aku degil,die drive gak kehadapan...pastu jmpe la jentera2 yg meratakan jalan serta semacam kilang kecil kt stu..bertnye la bos aku kt makcik tepi jlan tu 'makcik2 kt jlan depan tu tembus jlan mne ye?' makcik tu jawab 'klu jlan dpan lagi mmg ad,tpi makcik xtau lak tembus mne ssb xpernah lalu' Tibe2 suare pakcik yg drive jentera tu menyampuk 'klu jaln dpat lagi tu tembus ke pekan Papar' lpas tu kami pun yakin la tok mneruskan perjalanan ke depan.dkat 20km perjalanan  di redahi dan jalan semakin lame semakin teruk,namun sebarang pekan pun xjumpe,tngok jalan pun sperti tiada penghujung. Cuaca tempat tu pn seperti tiada malam (haishh..pelik gak la kan..) tngok ni gmbarnye..


Sampai satu tahap kereta Myvii yg dipandu bos ak xdpat nk nek stu bukit kt stu,sbb jalan makin teruk..jadi time tu sume member2 ak yg mule2 senyap tetibe semua terkejut cm kne letrik plak..(mcm masing2 kne pukau).Jadi kitorang pun patah blek,(tanpa mengetahui apakah yg ad disebalik bukit tu). mase masuk ke jalan berkenaan masa nye adalah 1jam 15 minit..tpi bile kuar dalam 30minit aj..mmg plek gile kitorang..lagi satu kawasan tempat kami bertemu ngn jentera dan kilang kecil yg terlihat mase msuuk tu pun telah tiada time kitorang kluar dri tmpat tu..tpi time tu sume orang senyap aj,buat xtau.. Nasib bek la xde sape2 yg melatah mase kt dalam tu..klu x pesang la kitorang..hahaha... Tapi walau apa pun, aku telah bercadang ngn bos aku tok pergi kt jalan tu semula,utk mengenalpasti tempat tu.. 
(perasaan x puas hati masih ade..haha..tpi seram gak). Sampai sni aj la cerita aku..harap bace la ye kawan2!! ^^














No comments:

Post a Comment